Nog maar 37 nachtjes! - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Manon Welleweerd - WaarBenJij.nu Nog maar 37 nachtjes! - Reisverslag uit Ommen, Nederland van Manon Welleweerd - WaarBenJij.nu

Nog maar 37 nachtjes!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

20 December 2012 | Nederland, Ommen

Hi allemaal!

Zoals de meesten van jullie weten komt het grote avontuur steeds dichterbij. Nog maar 37 nachtjes en dan vertrek ik samen met vijf medestudenten naar de andere kant van de wereld: Suriname! Zaterdag 26 januari is de grote dag; dan stappen we het vliegtuig in. Terwijl iedereen druk is met de feestdagen en het overleven van de winter, zit ik met mijn hoofd bij het feit dat ik het over een maand zo'n 30 graden warmer heb. Dat is zeker geen verkeerde gedachte! Maar voor die tijd is er helaas nog genoeg te doen.. Wat betreft de reis is alles zo'n beetje rond. De huisvesting is geregeld, de ticket is geboekt, de vaccinaties zijn ingespoten en zo'n drie weken geleden zijn we naar Amstelveen afgereisd voor het visum. Maar er staat nog meer op het programma..Morgen nog een dagje stage en daarna heb ik vakantie, voor zover je het zo kunt noemen. Het maken van 9 verslagen en het leren van 3 tentamens staat op het programma. Ook moet er nog wat gedaan worden voor het goede doel. Zoals de meesten van jullie vast wel weten heb ik namelijk samen met Wilma een actie opgericht om schoolmateriaal en geld in te zamelen voor onze stageschool in Suriname. Dit loopt al erg goed. Vele verhuisdozen met schoolmateriaal staan hier thuis opgestapeld om straks per schip naar Paramaribo te worden verzonden. Daarnaast moeten er nog zo'n 1400 oliebollen worden gebakken, waarmee we dus een fijn bedrag in hebben kunnen zamelen.

Kortom: nog genoeg te doen dus! Terwijl ik daar druk mee aan de slag zal gaan, hoop ik dat jullie je willen aanmelden om mijn reisverslagen met vele avonturen te kunnen volgen. Ondertussen komt het gelukkig steeds dichterbij, en ik kijk er ontzettend naar uit om kennis te maken met een andere cultuur en natuurlijk ander onderwijs.

Nog maar 37 nachtjes, aftellen geblazen!!

  • 20 December 2012 - 20:03

    Danielle:

    Aa je eerste reisverslag. Wat leuk al!!
    Het komt steeds dichterbij mani...
    Zelfs ik krijg al een beetje de kriebels
    SPANNEND

    Ik ga je trouw volgen lieverd, maar eerst nog even
    flink feesten en leuke dagen beleven.

    Kussss

  • 20 December 2012 - 20:49

    Lotte:

    Lieve Manon,

    Hier is dan je eerste reisverslag!
    Over nog maar 37 dagen zal ik deze pagina trouw gaan volgen, hartstikke leuk!
    En vanaf dan zal ik je ook alleen nog maar zien via een schermpje..
    Maaaar, tot die tijd gaan we de weekenden nog maar even flink benutten
    en gezellige dingen doen.

    Good luck met alle voorbereidingen, kom maar op met die oliebollen!
    Nog even bikkelen maar dan krijg je er ook wat suuuper gaafs voor terug.

    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 18 Dec. 2012
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 18671

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 14 April 2015

Suriname 2014/2015

26 Januari 2013 - 26 April 2013

Suriname 2013

Landen bezocht: