Van kleine uitstapjes tot een vakantie op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Welleweerd - WaarBenJij.nu Van kleine uitstapjes tot een vakantie op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Welleweerd - WaarBenJij.nu

Van kleine uitstapjes tot een vakantie op Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Hier weer een nieuw reisverslag vanuit Paramaribo. Ik heb in de tussentijd alweer genoeg meegemaakt, dus ik heb weer genoeg te vertellen! Ik zal proberen om het kort te houden.

Naast het stappen, shoppen, salsa en onze stage vervelen wij ons overdag in ons driedaagse weekend zeker niet. Laatst zijn we met z'n zessen naar de dierentuin geweest. Dit was een erg leuke ervaring, want zo'n dierentuin kennen ze in Nederland niet. Er waren zo'n 25 verschillende diersoorten, waarvan er al zes soorten apen zijn. Verder hebben we ook aparte dieren gezien die we in Nederland niet kennen.

De dag daarna zijn we samen met Ruben en Marc een dagje naar de Colakreek geweest. Daar aangekomen deed het ons denken aan Giethoorn. Kleine slingerende kanaaltjes met colabruin water. We hebben genoten van het zonnetje tot een uur of drie, maar daarna zat het weer ons niet mee. We hoefden de kreek niet meer in, want we werden nog natter van de regen dan van het zwemwater. Een echte tropische regenbui.

Vorige week woensdag was het tijd voor onze trip naar Curaçao. Speciaal eerder vrij genomen van stage en thuis aangekomen kregen we het bericht dat onze vlucht met een dag was vertraagd. De reden: het vliegtuig zat niet vol genoeg om ons te laten vliegen. Goed, dan maar een dagje extra vrij nemen van stage omdat we ook weer een dag later zouden terugvliegen. Gelukkig deden ze hier op stage totaal niet moeilijk over en vertrokken we dus donderdag. Om 13.00u werden we opgehaald met een busje en vertrokken we richting Zanderij. En ja hoor, om alles compleet te maken, nog eens een uur vertraging. Tegen de avond kwamen we aan op Curaçao. Op weg naar ons appartement keken we onze ogen uit. Wat een paradijs!

Vrijdags zijn we een dagje naar het dolfinarium geweest. We hebben genoten van de zeeleeuwenshow met als afsluiter een lekkere kus van dit beest. Daarna hebben we een geweldige dolfijnenshow gezien en ons ingeschreven voor het zwemmen met dolfijnen. Ook hebben we roggen gevoerd, zeesterren vastgehouden en allerlei andere prachtige dieren gezien. Hierna zijn we naar het strand Jan Thiel geweest. Een wit strand, felblauwe zee, palmbomen en ligbedjes. Genieten geblazen!! 's Avonds zijn we naar de full moon party op Kokomo Beach geweest. Daar werd op een gegeven moment een pabo-meeting gehouden, omdat we wat studiegenoten tegenkwamen. Het was een echte Nederlandse party. Het deed me denken aan Fusion of Dance, maar dan in het klein. Sidney Samson vermaakte ons met wat leuke deuntjes en met gezelligheid, wat drankjes en vuurwerk was onze avond compleet.

Zaterdag was het tijd voor een cultureel uitstapje. We hebben gewandeld over de welbekende pontjesbrug en de handelskade met de leuke gekleurde huisjes gezien. Want als je in Curaçao bent, moet je sowieso dat hebben gezien! Hier en daar wat kiekjes geschoten op de pontjesbrug, waarop er vervolgens een luid gerinkel klonk. Iedereen rende over de brug om er vanaf te gaan, en waar staan wij? Midden op de brug, ons geen raad wat we ons moesten doen. Onze gids en trouwe steun en toeverlaat Ruben zei: No spang! Gewoon blijven staan. De brug begon te bewegen en wat bleek nou, er moest een boot langs. Ook in Curaçao kan het allemaal! Daarna zijn we natuurlijk nog even wezen shoppen en kon ik het niet laten om een shirtje, jurkje en luchtje te kopen. Daarna een terrasje gepakt aan de waterkant en 's middags hebben we weer heerlijk genoten op Cabana beach. 's Avonds zijn we uit eten geweest en daarna hebben we wat dansjes gewaagd in het welbekende Bermuda.

Zondag moesten we om 11 uur paraat staan om naar het westen van het eiland te rijden. Hier hebben we de grote en de kleine knip bezocht: de natuurlijke witte stranden met felblauw water, palmbomen en een prachtige omgeving. Hier hebben we erg genoten. Roselie kwam toen op het idee om van een rots af te springen het felblauwe water in. Ik dacht: weer een try before you die ik kan afstrepen op mijn lijstje. Zo gezegd, zo gedaan. We stonden boven aan de rots en toen werd het allemaal wel erg eng. Roselie was de bikkel van ons twee en nam als eerste de sprong. Achteraf bleek dat ze met haar voet langs een rots was geschaafd, maar zo lief als ze was om mij niet bang te maken gaf ze mij de opdracht om 'iets verder naar rechts te springen'. Toen ik haar vroeg waarom kreeg ik een vaag antwoord en ik begreep er dus maar weinig van. Ik telde tot drie en wilde van de rots afspringen, maar bleef op het moment dat ik voorover boog achterhaken met mijn ring. Tot grote schrik van de mensen achter mij gleed ik een stuk vooruit, bijna de rots af. Gelukkig kon ik mij nog tegenhouden en moest ik mezelf weer herpakken om nog eens tot drie te tellen. Uiteindelijk heb ik het toch gedaan en ik kan zeggen dat het een geweldige kick gaf!

Maandag was helaas alweer de dag van vertrek. Deze verliep niet bepaald rustig. De wekker ging om half 7, omdat om 8 uur het zwemmen met dolfijnen nog op het programma stond. Dit terwijl we om 11 uur moesten inchecken. Volgens Ruben kon het allemaal net, tot we ineens te horen kregen dat onze vlucht met twee uur vertraagd was. We zouden nu om half 3 vliegen in plaats van half 1. Wij blij: nu hadden we meer tijd voor de dolfijnen. Die blijdschap verging snel toen we te horen kregen dat de inchecktijd nog steeds hetzelfde was. Ondanks de haast die we hadden heb ik enorm genoten van het zwemmen met dolfijnen. Wat een geweldige ervaring om het water met twee van die dieren te delen. Ik heb een kus en hand mogen ontvangen en heb er ook een 'ritje' mee gemaakt. Je moet het gewoon een keer meegemaakt hebben om dit gevoel te delen.

Na het kopen van foto's en een film van deze ervaring zijn we met een sneltreinvaart naar ons appartement gereden, waar we ons in een turbotempo hebben gedoucht en onze laatste spullen hebben gepakt. Uiteindelijk kwamen we om kwart over 11 aan bij het vliegveld, iets later dan gepland. Gelukkig was het geen probleem en hebben we gewoon in kunnen checken. Toen we door de douane waren kregen we te horen dat we in plaats van half 3, pas half 4 konden boarden. Ik geef jullie één tip mee: vlieg nooit met DAE. Bij elkaar opgeteld hebben we 29 uur vertraging gehad. Om 19.00u Surinaamse tijd waren we geland op Zanderij en we waren toch wel blij dat we weer 'thuis' waren.

Al met al heb ik echt topdagen gehad op Curaçao en het zwemmen met dolfijnen is een ervaring die ik nooit zal vergeten. Morgen ga ik op trip naar Brownsberg in combinatie met Stone Island, watervallen en de gevreesde kabelbaan van zo'n 30 meter hoog waarbij je met een topsnelheid van platform naar platform gaat. Maar hierover zal ik jullie volgende week meer vertellen!

Veel liefs, Manon

  • 10 Maart 2013 - 14:10

    Lisa :

    Waaaaaaaaaaaaaauw Manon! Op deze zondag, ben ik er maar even goed voor gaan zitten om al je verhalen te lezen! Wat een super mooie en leuke verhalen allemaal, stuk voor stuk! Wat maak je veel mee!! :)

    Ik wens je nog heel veel plezier en maak er een onvergetelijke tijd van (maar daar ben je al goed mee bezig)!

    Ejoyy!!
    Veel liefs Lisa

  • 11 Maart 2013 - 16:45

    Irene:

    jeetje, wat gaaaaaf......blijven genieten en schrijven, haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 18 Dec. 2012
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 18669

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 14 April 2015

Suriname 2014/2015

26 Januari 2013 - 26 April 2013

Suriname 2013

Landen bezocht: