Nog maar één nachtje slapen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Welleweerd - WaarBenJij.nu Nog maar één nachtje slapen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manon Welleweerd - WaarBenJij.nu

Nog maar één nachtje slapen..

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Hier is ie dan, mijn eerste reisverslag. Nu nog getypt in het koude Nederland. Ik heb de laatste maanden vele keren de vraag gekregen of ik weer een blog bij zou houden, en ik heb besloten om dit wel te doen. Via deze weg kan ik jullie toch weer een beetje op de hoogte houden van mijn avonturen!

Morgen vertrek ik dan eindelijk, weer terug naar Suriname. Ditmaal voor vijf maanden in plaats van drie. Het heeft een hele tijd geduurd en ontzettend veel geduld gevergd, maar het moment is morgen eindelijk daar. Samen met Imke en Wilma, met wie ik (onder andere) vorig jaar ook naar Suriname ben geweest, ga ik dit avontuur aan. Morgen op Schiphol zal dit avontuur eerst alleen nog beginnen met Imke, omdat Wilma inmiddels al twee maanden in Suriname verblijft en dus al lekker ingeburgerd is. Om 15.15 uur Nederlandse tijd vliegen wij met SLM, waarna we na zo'n 10 uur vliegen om 01.15 uur Nederlandse tijd aankomen. In Suriname is het dan 21.15 uur, omdat we vier uur terug gaan in de tijd.

Daar aangekomen zullen Imke en ik ons voegen bij Wilma. Met z'n drieën hebben we een huis gehuurd, waar we de komende vijf maand zullen verblijven. Samen met Imke ga ik vrijwilligerswerk doen op een kinderdagverblijf in Paramaribo. Dit zal niet meteen maandag starten, omdat we het natuurlijk wel over Suriname hebben, het land met de meeste nationale vrije dagen; aanstaande maandag en dinsdag zijn er dan ook meteen twee. Dat komt perfect uit, want dan hebben we even de gelegenheid om te acclimatiseren. We gaan tenslotte wel een graadje of 30 omhoog hè..

Ohja, als jullie nog extra op de hoogte willen blijven van mijn avonturen en dit nog niet al hadden gedaan: jullie kunnen op 'meld je aan voor de mailinglijst' klikken (zie het kopje 'blijf op de hoogte' links van dit verslag). Je krijgt dan automatisch een e-mail als ik weer een nieuw verslag post.

Ik heb er ontzettend veel zin in en kijk er enorm naar uit om me weer te settelen in dit heerlijke land!

Liefs Manon

  • 22 November 2014 - 13:36

    Simone:

    Jaaaaa nog maar heel even en dan gaat de reis van start. Have fun meid!
    Ben alweer benieuwd naar de mooie verhalen die komen gaan!

  • 22 November 2014 - 22:34

    Geesje:

    Heel veel plezier Manon geniet er van

  • 23 November 2014 - 20:59

    Irene (tante;):

    hoi niggie,
    je schrijft "ditmaal voor vijf maanden" , maar ik had eerder van je begrepen dat je voor 6 maanden zou gaan? Of houdt dit verband met je " verlate" visum? In ieder geval veel plezier, hoe lang je ook gaat;) knuffel, Irene

  • 24 November 2014 - 22:22

    Manon:

    Ja, dat klopt ook. Ik ga inderdaad zes maanden in totaal! Maar de laatste maand gaan Imke en ik, waarschijnlijk, rondtrekken in Azië. Dat zal in ieder geval een andere bestemming hebben dan Suriname. Dankjewel! Knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 18 Dec. 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 18628

Voorgaande reizen:

23 November 2014 - 14 April 2015

Suriname 2014/2015

26 Januari 2013 - 26 April 2013

Suriname 2013

Landen bezocht: